سوزوکی نامی که تداعی کننده دهه ۷۰ و موفقیت یک موتور سیکلت است که همه ما آن را سوزوکی ۱۰۰۰ صدا می زنیم اما خب نام اصلی اش SUZUKI GS 1000 است که در زمان تولیدش بسیار سر و صدا کرد و تا به حال هم این روند ادامه داشته است و حالا با اینکه تولید نمی شود اما با قیمت های بالا معامله می شود، کمپانی سوزوکی به همین دلایل بود که مدلی را طراحی و تولید کرد تا یادآور اسطوره مثال زدنی دهه ۷۰ خود شود و آنجا بود که پایه ریزی طراحی GSX 1400 صورت گرفت موتور سیکلتی که با تصمیمی بسیار هوشمندانه طراحی و ساخته شد درست زمانی که موتور سیکلت های کمپانی ها به سمت طراحی های مدرن پیش می رفتند سوزوکی در سال ۲۰۰۱ این کار را کرد و با چهره ای کلاسیک و سیستم فنی جدید و قدرت بالا این موتور سیکلت را روانه بازار کرد.
این موتور سیکلت از سال ۲۰۰۱ تولیدش شروع شد و تا سال ۲۰۰۷ به تولید رسید و تقریبا سیاست هایی در طراحی و تولید آن صورت گرفته شد که قبل از آن در مدل پر آوازه Bandit دیده شده بود، واضح تر بگوییم مسئولان کمپانی برای تولید کردن مدلی موفق ضعف های گذشته را گرفتند و دو مدل از موتور سیکلت های خیابانی معروفشان را زیر ذره بین قرار دادند تا اینکه این موتور سکلت پدید آمد، این موتور سیکلت برای آسیا و اروپا تولید شد و در آمریکا و کانادا اصلا به طور رسمی فروخته نشده است اما خب ژورنالیست های متخصص در زمینه موتور سیکلت در نشریات مرتبط با موتور سیکلت بسیار از این مدل تعریف و تمجید کرده اند و بالطبع هرکدام از این مسائل در فروش بسیار بالای این موتور سیکلت تاثیر بسزایی داشته است.